Princip for underretning af hjemmet om elevens udbytte af undervisningen - herunder elevplaner, marts 2020 |
|
|
Alle principper for Hillerød Vest Skolen er bygget ud fra samme værdigrundlag: Hillerød Vest Skolen vil gennem gensidig inspiration og omsorg udvikle ansvar, selvvirksomhed og lyst til læring. Gennem tryghed og fællesskab arbejder vi for, at børn og voksne tager ansvar for sig selv og hinanden. Derved skaber vi rammen for selvværd og ligeværd. Hillerød Vest Skolen er en skole, hvor der tages hensyn til børns forskellighed, og hvor udgangspunktet er, at alle børn har talenter. Der er fokus på barnets individuelle behov og forudsætninger samtidig med, at der også er fokus på barnets behov for fællesskab.
Hillerød kommunes skolepolitik: 2016-2020 (uddrag): Alle elever skal vide, hvad de skal lære, og hvorfor det skal læres. De skal samtidig have konkrete tilbagemeldinger på, hvor de er i deres læreproces, og vejledning i hvordan de kommer videre.
Folkeskoleloven § 13: "Eleverne og forældrene, jf. § 54, skal regelmæssigt underrettes om lærernes og eventuelt skolens leders syn på elevernes udbytte af skolegangen. Forældrene skal underrettes skriftligt om resultaterne af test”... "Som led i den løbende evaluering, jf. § 13, stk. 2, skal der for hver elev fra børnehaveklassen til og med 9. klassetrin udarbejdes en elevplan. Elevplanen skal for eleverne i børnehaveklassen til og med 8. klassetrin indeholde individuelle mål og status for elevens læring og en beskrivelse af, hvordan der skal følges op herpå." … "Elevplaner skal være digitale. Elevplanen skal gøres tilgængelig for elevens forældre digitalt og opdateres mindst en gang hvert skoleår. Forældre skal endvidere efter anmodning modtage en udskrift af den digitale elevplan."
|
Værdi
Baggrund |
|
Underretning af hjemmet om elevens udbytte af undervisningen skal sikre forældrene løbende og fyldestgørende orientering om deres barns faglige og trivselsmæssige udvikling og dermed sikre forældrene et grundlag for at bidrage til deres barns læring og trivsel.
|
Formål |
|
|
Mål |
|
|
Succeskriterier |
|
|
Skolens ansvar |
|
|
Forældrenes ansvar
|
|
|
Elevernes ansvar |