Princip for skolefritidsordningens virksomhed, marts 2020 |
|
Alle principper for Hillerød Vest Skolen er bygget ud fra samme værdigrundlag: Hillerød Vest Skolen vil gennem gensidig inspiration og omsorg udvikle ansvar, selvvirksomhed og lyst til læring. Gennem tryghed og fællesskab arbejder vi for, at børn og voksne tager ansvar for sig selv og hinanden. Derved skaber vi rammen for selvværd og ligeværd. Hillerød Vest Skolen er en skole, hvor der tages hensyn til børns forskellighed, og hvor udgangspunktet er, at alle børn har talenter. Der er fokus på barnets individuelle behov og forudsætninger samtidig med, at der også er fokus på barnets behov for fællesskab.
Hillerød kommunes skolepolitik: 2016-2020: Alle elever skal trives og opleve sig som en del af et fagligt og socialt fællesskab.
Folkeskoleloven §40, stk. 4: ”Kommunalbestyrelsen fastsætter og offentliggør en mål - og indholdsbeskrivelse for skolefritidsordningerne, jf. § 3, stk. 7, efter indhentet udtalelse fra skolebestyrelserne ved de berørte skoler. Undervisningsministeren fastsætter regler om krav til indholdet af mål - og indholdsbeskrivelserne.” …. §44, stk. 2: ”Skolebestyrelsen fastsætter principper for skolens virksomhed, herunder om [….] skolefritidsordningens virksomhed.”
|
Værdi
Baggrund |
Skolefritidsordningen skal være med til at skabe en tryg, meningsfuld og varieret dag for eleverne og styrke elevernes alsidige, sociale og personlige udvikling.
|
Formål |
|
Mål |
|
|