Velkommen

Hillerød Vest Skolen består af 2 afdelinger - Alsønderup og Ålholm.

Kendetegnende for vores skole er, at vi tror på, at Alle Børn har Talenter. Dette afspejles i skolens værdigrundlag.

Begge afdelinger ligger i attraktive kvarterer med et relativt lille opland, og gode muligheder for at trække undervisningen ud af huset til skov, sø og museum. Skolen er kendetegnet ved gode store centrale fællesrum og dejlige udearealer.
Skolen fremstår  velholdt, og er flere steder ombygget igennem de senere år.

Alsønderup afdeling har fra 0. til 6. årgang. Der arbejdes aldersintegreret på 3 spor med elever fra 1. til 2. årgang, 3. til 4. årgang, og 5. til 6. årgang. 0. årgang undervises for sig selv.

Ålholm afdeling har fra 0. til 9. klasse. Elever fra Alsønderup flytter til Ålholm i 7. klasse, hvor der vælges valgfag og på baggrund af disse ønsker dannes nye klasser.