Trafik

Trafikinformation - politiet er ofte på besøg!

På Ålholm er vi optagede af, at der er trafiksikkert for eleverne. Derfor er der en række regler og restriktioner i området, så trafikken kan forløbe på den mest hensigtsmæssige måde.

Politiet er ofte på besøg, og desværre oplever mange, at de får en bøde, fordi færdselsreglerne ikke er blevet overholdt.

Vi har før udsendt information omkring trafikforholdene, og skiltningen er temmelig synlig, men alligevel er der en del, som desværre ikke overholder færdselsloven, hvilket i nogle tilfælde desværre har resulteret i dyre bøder.

Skolen har selvfølgelig ingen indflydelse på politiets arbejdstilrettelæggelse, bødernes størrelse eller om politiet kommer på kontrol, hvilket nogle forældre desværre har troet. Men vi tænker, at vi alle har en fælles interesse i, at om-rådet er trafiksikkert for børnene. Vi beder jer derfor om at overholde reglerne for færdsel i området.

Skiltning og restriktioner omkring skolen

Ved hovedindgangen (1. indkørsel):

Der er indkørsel forbudt mellem kl. 7.30 og 9.30.

P-pladsen foran hovedbygningen

Der er som før beskrevet indkørsel forbudt for alle andre end medarbejdere eller handi-capkørsel mellem kl. 7.30 og kl. 9.30.

På P-pladsen er der 2 handicap-pladser, som skal respekteres. Vi har 2 medarbejdere, der har tilladelse til at parkere på handicap-pladser, og det er vigtig for dem, at de har adgang til handicap-parkering, så de kan få let adgang til deres arbejdsplads.

I den modsatte ende af P-pladsen er der ligeledes skiltning, der betyder, at der ikke må køres ind. Det gælder på alle tidspunkter.

Hvor må der parkeres?

Der er P-pladser langs cykelskurene.

Der er P– mulighed ved vendepladsen

På Teglværksvej er der muligheder- men også begrænsninger!

Vær opmærksom på, at der langs Teglværksvej er forskellige begrænsninger:

Når du kommer fra Frederiksværksgade:

• Der er ingen restriktioner på v. side af Teglværksvej
  • Der må ikke standses og parkeres på højre side af Tegl-værksvej før – og foran skolens hovedbygning

(inden 1- og 2. indkørsel)

• Der er af- og pålæsning tilladt i højre side af Teglværks-vej efter skolens hovedbygning (efter 2. indkørsel)

Trafikinformation

Trafikpolitik Hillerød Vest Skolen

Shape Created with Sketch.